De advocatuur is volop in beweging. Toenemende concurrentie, digitalisering, nieuwe toetreders en de juridisering van de samenleving leveren zowel kansen als bedreigingen op voor iedere advocaat.
Groeit uw advocatenkantoor nog voldoende?
De omzet in de rechtskundige dienstverlening groeit al heel wat jaar, al zwakt deze groei wel af. Vooral regionale, meestal middelgrote, kantoren profiteren niet van de omzetgroei. Hoe dat komt? Het aantal eenmanszaken onder de advocatenkantoren is in de afgelopen tien jaar bijna verdubbeld en hun aandeel is gestegen naar 75%. Als er al groei in omzet wordt geboekt komt dat vaak door verhoging van het volume. De tarieven stijgen slechts licht. Hoe is dat bij u?
Kunt u de concurrentie aan?
De kranten staan er bol van. Branchevreemde partijen zoals de grote accountantskantoren, rechtsbijstandverzekeraars en legal-tech krijgen steeds meer mogelijkheden om de concurrentie met de advocatuur aan te gaan. Nieuwe spelers komen met innovatieve diensten en alternatieve prijsarrangementen. Met name middelgrote kantoren die niet specialiseren lijken het zwaar te krijgen.
Een ondernemende advocaat investeert in marketing
Al met al staat het business- en verdienmodel van de advocatuur onder druk. Dat maakt investeren in ondernemerschap en marketing simpelweg noodzakelijk. Want duidelijke marketingkeuzes maken u beter zichtbaar en meer onderscheidend. Sommige partijen werken inmiddels met serviceconcepten zoals modelcontracten, helpdesks en prijszekerheid vooraf. Laat zien dat u dit beter kunt. Daar kunt u onze ruim 20 jaar marketingervaring goed bij gebruiken.
Bespreken hoe u slim kunt groeien?
Bel of mail 06 1004 2672 info@serviceslab.nl
